Vandaag onthult Chasm-ontwikkelaar Bit Kid dat WOLFHOUND, de sciencefiction Metroidvania uit de Tweede Wereldoorlog, zijn wapens klaarlegt voor Nintendo Switch, PlayStation 5 en Steam voor pc en Steam Deck. Wanneer een clandestiene nazi-basis wordt ontdekt in het buitenaardse hart van de Bermudadriehoek, is er maar één soldaat voor de klus…
Kapitein Chuck “WOLFHOUND” Rossetti, een wijsneuzerig eenmansleger dat nooit een vriend achterlaat, is niet vreemd aan oorlog, maar zijn oorlog staat op het punt nog vreemder te worden. Nadat een geallieerd schip verdwijnt, wordt Chuck ingezet om op een onbekend eiland te infiltreren, de geheimen van de vijand te ontdekken en onze jongens thuis te brengen.
Maar dit kwaadaardige, omhulde eiland heeft andere plannen. Chuck moet het opnemen tegen nachtmerries – gemuteerde insecten, zombies en andere verwrongen creaties van een gestoorde Axis-wetenschapper – en beleeft een angstaanjagende, gevaarlijke missie zoals hij nog nooit heeft meegemaakt.
Trek het eiland op op zoek naar wapens en munitie om de Axis-soldaten en monsters uit te schakelen die steeds grotesker en gevaarlijker worden naarmate WOLFHOUND verder gaat. Onthul de sinistere experimenten van Dr. Steiner en keer zijn technologie tegen hem. Voel de tomeloze kracht van de railgun. Bereik nieuwe hoogten met de jetpack. Trek je zwaartekrachtlaarzen aan om nieuwe gebieden te doorkruisen, waar kastelen de hemel doorboren en kristallen spelonken boze, fascinerende mysteries verbergen. . .
Nadat meer dan 200.000 rekruten zich hadden gewaagd in de procedureel gegenereerde diepten van Chasm, wilde Bit Kid terugkeren naar het Metroidvania-genre, waarbij procedurele generatie werd vermeden ten gunste van een enkele, ingewikkeld ontworpen wereld. Bit Kid bracht het artistieke talent achter de Shantae-serie, Freedom Planet 2 en Sparklite samen met een heroïsche chiptunesoundtrack van muzikant RushJet1 (Cave Story+, Alwa’s Legacy, PewDiePie’s Tuber Simulator).
“Hoewel ik altijd al een grote fan ben geweest van retrogames en pixelkunst, wilde ik echt diep in de stijl van NES- en 8-bits games duiken”, zegt James Petruzzi, oprichter en hoofdontwikkelaar van Bit Kid. “We streven naar een zo authentiek mogelijke stijl: een 8-bits kleurenpalet, een resolutie van 320×180 pixels en een soundtrack gecomponeerd in Famitracker, waarmee homebrewers al jaren authentieke NES-muziek kunnen maken.”