Call Of Duty: Warzone & Vanguard Seizoen 4 Impressie

Call of Duty blijft de laatste jaren nieuwe seizoenen boordevol content uitpompen voor hun games. Dit zorgt ervoor dat de shooter doorheen het jaar interessant blijft dankzij de nieuwe maps en wapens die door de updates in de game verschijnen. Samen met deze updates is er ook elk seizoen een nieuwe Battlepass beschikbaar waarin onder andere nieuwe blue prints voor je wapens of nieuwe skins voor je personages te unlocken zijn. Als je genoeg speelt, dien je de battlepass ook maar 1 keer aan te schaffen, want doorheen het seizoen kan je genoeg credits verdienen om de volgende ook te unlocken. Persoonlijk ben ik veel meer te vinden voor dit model, dan voor DLC-pakketten met nieuwe maps en wapens, want hierdoor blijft de player base samen in plaats van gesplitst te worden zoals vroeger het geval was.

Hoewel ik COD elk jaar graag en zelfs veel speel samen met mijn vrienden, valt me op dat, hoewel er veel maps zijn, ik er in elk deel minder en minder goed of leuk van vind. Het ontwerp en planning van de maps laten tegenwoordig wel eens te wensen over. En hoewel ik desondanks best kan genieten van een avondje COD, kan het soms ook een frustrerend avondje zijn. Denk bv aan een kerel me door een muur afschiet zonder dat die mij op zijn Killcam kon zien, of wanneer een speler achter in zijn spawn zit en met dodelijke precisie door uw knikker schiet wanneer je spawnt omdat hij een aimbot en wallhack heeft. Hoewel Activision beloofd had een beter anti-cheat systeem te implementeren heb ik hier vooralsnog weinig van gemerkt, sterker het lijkt in het begin van elk seizoen weer erger te worden. Het is gelukkig niet zo in elke match, maar af en toe kom je er helaas nog steeds tegen waar in het aanvoelt en lijkt alsof er niets van klopt, jammer.

Nu ja goed, genoeg frustratie geuit, we hadden het over de maps. En ook seizoen 4 brengt er natuurlijk weer nieuwe met zich mee. Zo keert 1 van mijn favoriete mappen uit COD WWII terug, namelijk de USS Texas, een prachtig slagschip. Dit is een map waar ik met veel plezier aan terug denk dankzij de vele mooie kills en grote killstreaks die ik hier heb kunnen maken in WWII. Ook in Vanguard biedt deze map hetzelfde plezier, en al snel zat ik net als toen weer in dezelfde flow waardoor ik weer heerlijke kills kon maken. Echter merk je deze keer wel het gemis van rookgranaten. Het is hierdoor niet mogelijk om dekking op het deck te geven, waardoor dat een sluipschutter vanuit de spawns of op een strategische plek, iedereen die naar de andere kant van het schip probeert te raken één voor één kan afknallen. Voorzichtig zijn is dus de boodschap.

Tijd om het over de wapens te hebben. Deze keer zijn er weer SMG’s toegevoegd, welke ik helaas amper of niet zal gebruiken, gezien ik mainly assault rifles speel en LMG’s. Mocht ik toch een SMG in mijn handen nemen dan zal dit steevast de MP-40, die onovertreffelijk is in deze game. Desondanks is ook de Marco 5 is zeker één van de interessantere wapens in het spel, vooral omdat het de eerste SMG in lange tijd is die met een akimbo-optie komt. Hij heeft een vuursnelheid die ongeveer gelijk is aan die van de Welgun of de Owen, maar met veel verticale terugslag en lang niet genoeg stootkracht. De Marco 5 valt in een vreemde categorie, omdat ik niet weet of het de moeite waard is om het in te stellen voor vuurgevechten op korte afstand in plaats van een ander wapen, maar het heeft ook niet het bereik om het te verkiezen boven een assault rifle. Hierdoor vind ik het een lastig wapen om bij in te schatten voor welke situatie ik deze het best kan gebruiken, al blijft deze wel leuk dankzij de akimbo-optie. Soms komt plezier toch boven stats, (eigenlijk meestal want het is en blijft tenslotte een game) dus deze wapen zal ik puur gebruiken om lol mee te beleven.

De UGM-8, een nieuwe LMG gebruik ik dan weer wel graag. Niet moeilijk gezien ik vooral voor assault rifles en LMG’s ben in deze game. Al blijft de Withley nog steeds mijn LMG naar keuze. De UGM-8 is een LMG waar je vrij snel een blauwdruk voor kunt krijgen in de Battle pass, de “Beach Corral”, en ik zou het niet minder kunnen aanraden. Deze versie van de UGM is volledig op snelheid ingesteld, zonder aanpassingen was de terugslag zo afschuwelijk dat ik het wapen bijna helemaal uit mijn uitrusting had geschrapt. Gelukkig unlock je vrij snel een blueprint voor dit wapen waardoor deze beter bruikbaar wordt. Geef deze dus niet te snel op, maar unlock eerst even enkele attachments zodat het wapen wat speelbaarder wordt. Je zult er geen spijt van hebben.

Nu we het toch over de Battle Pass hebben, met die van dit seizoen ben ik blij om te zien dat Sledgehammer een hoop toevoegingen zoals in-game gear en dergelijke eruit heeft geknipt. We naderen het einde van deze game, dit betekent dat we een punt naderen dat er rekening gehouden moet worden met wat je nog in Vanguard kunt stoppen zonder het te overbelasten, maar ik denk dat ze hebben ingezien dat we geen nieuwe killstreak meer nodig hebben, en dat leidt tot minder van deze dingen die via de Battle Pass te verdienen zijn.

In plaats daarvan zijn er vooral een heleboel skins, blueprints, tokens, calling card, en COD-punten te verdienen. Een specifiek ding dat ik leuk vind, is dat het blueprints voor nieuwe seizoenswapens heel vroeg in de cyclus toevoegt. Je kunt Frame 5 verdienen op level 15, maar je hebt het al in je arsenaal op level 5 door de battle pass, ook al is het alleen voor betalende spelers. Het is een leuk voordeel, en niet tegen een hoge prijs. Hetzelfde gebeurt op tier 24 met een blauwdruk voor de UMG-8 die je op tier 31 krijgt. Ze werden gewoonlijk veel later in de battle pass geplaatst.

Wat Warzone betreft, lijkt het er zeker op dat ze op hun hoogtepunt zijn met de inhoud. We hebben niet alleen een nieuwe kleine kaart gekregen in de stijl van Rebirth, maar we hebben Rebirth mogen houden, waardoor er voor het eerst drie mappen beschikbaar zijn in warzone, en Caldera heeft een behoorlijk grote update gekregen. Ondertussen kunnen we ook stellen dat Fortune’s Keep een n van de beste dingen is die we naar Warzone hebben zien komen. Het leuke aan deze map is dat ze de elementen hebben genomen die heet beste bleken te werken in Caldera en daar de nadruk op hebben gelegd. De kleurrijke landschappen van Caldera zijn een lust voor het oog, maar ze kunnen een beetje saai worden met lange stukken gras en rotsen. Dat gevoel krijg je niet in Fortune’s Keep, waar deze eilandstad barst van het karakter en uitnodigt om te verkennen. Er zijn ondergrondse gebieden, veel gebouwen veel plekken om strategisch te werk te gaan. Kortom, een erg interessante map.

De skins die beschikbaar zijn in de Battle Pass en in bundels zullen ook in Warzone te vinden zijn, waaronder de nogal opvallende “Fortnite-achtige” skin van Butcher. Verder is de Violet Stealth “Night Terror”-skin voor Florence waarschijnlijk Roze 3.0, maar hij is cool, en de Tier 100 “Gold Horror”-skin is ook ongelooflijk eh opvallend en dit samen met al hun respectieve wapen blueprints. Er valt dus weer behoorlijk wat leuks te unlokken in Season 4.

Call Of Duty: Vanguard & Warzone Season 4 kan een gemengde zak zijn, maar uiteindelijk kan ik grotendeels positief zijn over dit seizoen. USS Texas is en blijft een geweldige map en ook, Fortune’s Keep is geweldig, en de wapens zijn sterke toevoegingen aan je arsenaal. Kortom ook deze keer weet men een geslaagd seizoen neer te zetten.

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password