Blizzard Entertainment neemt Proletariat over om de ontwikkeling voor World of Warcraft uit te breiden

Blizzard Entertainment heeft de overname afgerond van de in Boston gevestigde studio Proletariat om spelers in de bekroonde massale multiplayer online role-playing game World of Warcraft beter van dienst te kunnen zijn.

Proletariat werd in 2012 opgericht door industrieveteranen van Insomniac, Harmonix en Turbine. Het team heeft veel ervaring met het bouwen van MMORPG’s en bestaat onder andere uit voormalige hoofdontwerpers van Asheron’s Call, Lord of the Rings Online, en Dungeons & Dragons Online. Bij Proletariat heeft het team bijna een decennium lang live games beheerd. Het meest recentelijk is het door critici geprezen cross-platform actie-spellcasting battle royale spel, Spellbreak, uitgebracht. De studio heeft een sterke aanwezigheid in Boston.

Proletariat begon in mei samen te werken met het World of Warcraft-ontwikkelingsteam en zal de komende maanden volledig worden geïntegreerd in Blizzard Entertainment. De toevoeging van Proletariat is een nieuwe spannende stap in Blizzard Entertainment’s missie om hun getalenteerde teams op creatief en cultureel vlak te ondersteunen terwijl ze AAA-game-ervaringen bouwen in hun iconische franchises.

 

De survivalist met het verkeerde plan. Deze survival game "expert" is het 2de nieuws slaafje van de redactie. Klaar om alles fout te laten lopen gaat hij als een gepassioneerde zombie de gaming nieuws wereld in.

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password