Axon Flux kondigt releasedatum aan voor debuuttitel ‘Cactus’ – verschijnt in maart 2025

De Zwitserse indie-ontwikkelaar Axon Flux kondigt met trots aan dat hun langverwachte debuuttitel Cactus in maart 2025 uitkomt. Deze spannende aankondiging valt samen met Gamescom 2024, waar Cactus te zien is in het Home of Indies-gedeelte (stand 9 / hal 40.2 (E014g-D015g)), zodat bezoekers een exclusieve hands-on ervaring met de game kunnen opdoen.

Voor iedereen die deze week naar Gamescom komt, is Cactus beschikbaar om zelf te spelen, waarbij de unieke mix van eigenzinnige mechanica en levendige beelden wordt getoond. Daarnaast is er nu een gloednieuwe demo van de game beschikbaar op Steam, zodat gamers over de hele wereld de actie vanuit hun eigen huis kunnen ervaren.

Een nieuwe trailer geeft een fascinerend kijkje in de hectische en creatieve gameplay van Cactus. In de trailer, die nu live is, worden de kenmerkende mechanieken van het spel en de grillige wereld die spelers gaan verkennen uitgelicht.




De thuisplaneet wordt bedreigd door een gekke zonnegod die wezens in slaafjes verandert en een ravage aanricht. Een overlevende cactus gaat op zoek naar wraak en vecht tegen de zon en zijn hordes. In Cactus kruipen spelers in de huid van de titulaire stekelige cactus terwijl ze door een levendig woestijnlandschap vol persoonlijkheid en verrassingen navigeren. In deze snelle singleplayer FPS moeten spelers vijandelijke hordes bestrijden door naalden uit zijn stekelige lichaam te schieten terwijl ze puzzels oplossen en geheime artefacten vinden. Je krijgt meer kracht door krachtige vaardigheden vrij te spelen, zoals de explosieve perenwerper, waarmee je verwoestingen kunt aanrichten in dynamische levels vol fysica en chaos. De missie is om door de woestijn te reizen, de Zonnetempel vrij te spelen en de gekke god te stoppen.

De game bevat eigenzinnige, maar verslavende gameplay-mechanieken die spelers in inventieve gevechtsscenario’s plaatsen, van het stuiteren van projectielen tegen oppervlakken tot het opnemen tegen onconventionele vijanden. Elke confrontatie is ontworpen om spelers scherp te houden en zorgt voor een frisse en opwindende ervaring. De charmante indie-esthetiek, met handgemaakte kunst en aandacht voor detail, brengt de spelwereld tot leven met levendige beelden en grillige omgevingen. De kunststijl van de game is een feest van indie-creativiteit, waarbij levendige kleuren en fantasierijke ontwerpen worden gecombineerd om een wereld te creëren die even boeiend als leuk is om te verkennen.

“Cactus is echt liefdewerk voor ons team”, zegt Oliver Leins, gameproducer en medeoprichter van Axon Flux. “Terwijl het een solo FPS-ervaring biedt die genreveteranen zal aanspreken, nodigen de unieke mechanica en esthetiek nieuwkomers in het genre uit om te genieten van dit eigenzinnige avontuur. Als nieuwe studio aan de indiehorizon is dit voor ons nog maar het begin. In de komende jaren zijn we van plan om Cactus uit te breiden tot een serie, met verschillende spelervaringen. We zitten vol ideeën en kunnen niet wachten om de wereld van Cactus begin 2025 aan spelers te introduceren.”

 

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password