Zombotron

Zombotron
Zombotron
Release Datum:Genre:, , Platform:, Ontwikkelaar:Getest op:

Ik speel erg zelden op de PC. Ik ben een echte console gamer maar ben zeker te overtuigen om een goede game op PC te starten. Liefst sluit ik dan nog wel een controller aan zodat ik me vlugger thuis kan voelen in de bedieningen. Soms gaat dit niet en blijf ik dan zitten met een echt nare nasmaak. En dan heb je nog die uitzondering. Die game die je vanaf het eerste moment zo meevalt dat al je voorkeuren de deur uit mogen. Het is een heerlijk gevoel om zo’n game toe te voegen aan je game-collectie. Ik hoopte van harte dat dit me ook ging lukken met deze nieuwste side scrolling shooter. Of dat gelukt is lees je hier.

Zombotron

In deze game speel je als Blaze Rush. Na het ontvangen van een noodsignaal beland je op een onbekende planeet genaamd Zombotron. Hoewel dat er al snel bewijs is dat er ooit bevolking op deze planeet was, vind je nu alleen nog ruïnes. Gelukkig zijn ze bezaaid met munitie, een arsenaal aan nieuwe wapens, een variatie aan armor en items maar ook een legioen aan wezens die er allemaal op uit zijn om je lichaamsdelen van elkaar te scheiden.

Het arsenaal

Zoals ik al zei schuilt  er een uitgebreid arsenaal in deze game. Verwacht genoeg vuurkracht om een leger te bevoorraden in allerlei vormen en maten. Pistolen, machinegeweren, granaten,… je kan het zo gek nog niet bedenken. En dan kom je aan je uitrusting. Deze is veel gevarieerd en kleurrijk dan je zou verwachten. Het feit dat ik al even met een cowboyhoed rondloop mag dit wel bevestigen denk ik dan. De game is echter nog steeds een sidescroller dus je moet er ook geen hoge verwachtingen van hebben. De afwerking is mooi, kleurrijk en gevarieerd maar dat is in dergelijke 2D situaties nu eenmaal gemakkelijker dan in andere games. Je personage kun je trouwens laten groeien in level. Hierbij kies je op welk vlak je juist wilt groeien zodat je je personage kunt aanpassen aan je speelstijl.

Sidescrolling actie

Zoals ik al zei is dit dus een sidescrolling shooter. Je loopt en springt zo goed mogelijk rond om tot het einde van het level te komen. Deze 2D game biedt verassend genoeg variatie met verborgen gedeeltes in de map, alternatieve routes en puzzels die je moet oplossen om doorgang te verkrijgen. Met je toetsenbord bedien je uiteraard je personage. Om je wapen te gebruiken mik je en bepaal je de afstand door je muis te positioneren. De kogels en het mikken door je personage hebben een zekere realisme in de zin dat niet iedere kogel exact op je cursor afgaat. Je geeft een richting aan maar het wapen en andere factoren bepalen hoe nauwkeurig je schiet. Soms raakte ik hierdoor verrast van een ongewone headshot of juist niet. Hoewel ik mijn cursor zo nauwkeurig en exact had geplaatst, en de afstand tot het doelwit relatief klein was bleef een headshot soms uit. Dit draagt uiteraard bij aan de variatie in de gameplay maar gaf me soms wel een gevoel van onrechtvaardigheid. Natuurlijk is de keerzijde ook waar. Een game hoeft voor mij niet tot op de millimeter nauwkeurig te zijn als ik een schot maak van, bij wijze van spreke, 500 meter.

Zombotron is, hoewel voorzien van een verhaallijn, lekker luchtig gamen. Het objectief is simpel en zal je genoeg motiveren zonder diepgang van een backstory. De creatieve, kleurrijke en gevarieerde opties in arsenaal en armor maken de game erg vermakelijk.  De game kan dienen voor opvulling van een paar minuten tot een hele avond gameplezier. De gameplay is zeker vlot en aangenaam en ik durf ondertussen wel bevestigen dat ik mijn controller zonder probleem aan de kant leg voor deze game. Zoek je een gelijkaardige game mét wel verhaal, dan raad ik je de Guns, Gore & Cannoli games ten zeerste aan.

• Kleurrijk
  • Gevarieerde opties
  • Zekere realisme in het schieten