Trover Saves The Universe

Trover Saves The Universe
Trover Saves The Universe

Aan alle fans van Rick & Morty: Trover Saves The Universe is exact wat je nodig hebt in je leven! Een leuke platform game met een overdosis aan de typische humor en volledig met of zonder Playstation VR. Kan Trover onze geniale (dronken) wetenschapper Rick en irritante kleine Morty overtreffen?

Chairorpians and eye-holed monsters

Je speelt zelf als een Chairorpian, een wezen dat zijn stoel nooit verlaat en zichzelf bedient door middel van een controller. Je twee schattige honden zijn ontvoerd door een machtig wezen die de honden in zijn oogholtes heeft gepropt. Ja, echt waar! Door de honden is hij enorm krachtig en moet hij gestopt worden. Dat is wanneer Trover aan je deur klopt en jou komt halen om samen de wereld te redden. Door één van zijn Power Babies (zijn ogen) aan te bieden en in je controller te duwen, kan je Trover besturen. Al snel merk je dat het probleem groter is dan verwacht en wordt je van hier naar daar gestuurd om dit fiasco op te lossen.

Door Trover naar bepaalde lichtstralen te sturen kan je zelf naar hem teleporteren zodat je een beter zicht krijgt over waar je paarse vriend zich bevind. Na een tijdje ontgrendel je ook nieuwe krachten voor zowel Trover als jezelf. Zo kan je met je stoel op en neer gaan om bepaalde zaken te kunnen zien die je niet kon zien vanop de grond. Ook heel handig om hoog in de lucht te hangen als Trover zich uitleeft op de vijanden met zijn laserzwaard. Trover zelf kan uiteindelijk dubbel springen en rollen om de gevechten wat meer pit te geven.

Power Babies!

In alle levels die je doorspeelt kan je groene Power Babies vinden. Deze kan je inleveren in je Telepod waarmee je van level naar level reist. Als je er genoeg verzamelt verhoog je de levenspunten van Trover zodat hij langer kan vechten tegen moeilijkere vijanden. Ze zijn op de meest willekeurige plaatsen te vinden in deze gekke wereld. Gouden tip: draai je af en toe eens om in het begin van een level.

De nieuwe krachten waar ik eerder over sprak, verkrijg je ook door Power Babies maar deze hebben andere kleuren. Je krijgt deze in upgrade shops na een kleine opdracht uit te voeren. Let wel op dat je de juiste beesten verslaat, you’ve been warned! Eens je de Power Baby hebt bemachtigd krijg je een speciaal tafereel te zien waar Trover één van zijn Power Babies uit zijn oogkas haalt en met huid en haar op eet. Verfrissende ervaring!

To VR or not to VR?

Zoals ik eerder al zei is de game volledig speelbaar met én zonder een Playstation VR-bril. Ikzelf heb de game zonder VR gespeeld en ik merkte af en toe dat ik wat dieptezicht miste bij bepaalde sprongen en dat een VR-bril wel handig was geweest. Begrijp me niet verkeerd, de game speelt best vlot zonder VR maar ik merk dat de game vooral focust op de gameplay in VR. Dus van zodra ik me dit hebbedingetje heb aangekocht ga ik weer volledig door de game gaan!

De humor in deze game is echt helemaal up my alley. Lachen, gieren, brullen, noem maar op! Ik betrapte me erop dat ik soms veel langer bleef staan dan nodig om de geweldige conversaties te volgen. Zo staan er bijvoorbeeld twee schurken op een muur je uit te lachten omdat je niet aan hen kan komen. Als ze merken dat je blijft staan, praten ze onderling over koetjes en kalfjes alsof je niet bestaat. Van het moment dat je toch eindelijk doorloopt, lachen ze je uit. Classy!

Deze Playstation exclusive is zeker de moeite waard als je van belachelijke humor houdt en deze stijl kan appreciëren. Ik denk niet dat deze game voor iedereen is weggelegd, maar ik ben alleszins fan! Trover Saves The Universe slaagt er in om een simpele hack and slash platformer een hele nieuwe wending te geven en dat is zeker niet mis. De game is zeker aan te raden om mét Playstation VR-bril te spelen want zonder mistte ik af en toe wat dieptezicht in de game. Oh, en je maag moet ook af en toe eens tegen een stootje kunnen. Je kan natuurlijk even je ogen sluiten.

• Geweldige humor
  • Volledig speelbaar met én zonder VR

• Zonder VR spelen kan zijn nadelen hebben