Tennis World Tour 2 – Complete Edition

Tennis World Tour 2 – Complete Edition
Tennis World Tour 2 – Complete Edition

Een kleine 6 maanden geleden kwam de originele Tennis World Tour 2 uit en toen heeft onze eigen Niels deze game goed onder handen genomen op de Nintendo Switch. Aangezien ik één van weinigen ben in de redactie met een next-gen console is het nu aan mij om de Complete Edition op de PS5 eens uit te proberen. In deze review gaan we voornamelijk de twee games naast elkaar leggen en zien welke verbeteringen er hier aan te pas komen.

Next-Gen Upgrade

Net zoals Niels ben ik een leek in tennis, zowel de sport als de games maar toch blijft het leuk om af en toe eens iets nieuws te proberen. Lees zeker de originele review van Tennis World Tour 2 om een goed beeld te krijgen van de game. Want zoals ik zonet al zei gaan we hier eerder de twee games even naast elkaar leggen. De game is initieel uitgekomen net voor de release van PS5 en de Xbox Series X|S, net te vroeg dus om al meteen voor deze consoles te releasen. Maar niet getreurd, de grote tennis fans kunnen nu ook deze game is full 4K en 60FPS spelen. Want dat is wat elke tennisliefhebber wilt, toch? Het is alleszins ‘the next best thing’ in deze corona periode. En je kan natuurlijk ook genieten van het befaamde ray-tracing en de snelle laadtijden van de next-gen consoles in deze game.

Heb je de PS4 of de Xbox One versie al in huis dan kan je de game upgraden naar de next-gen versie. Als je de Ace Edition hebt, kan je dit gratis doen. Hetzelfde geldt voor de spelers die de Annual Pass hebben aangekocht. Heb je enkel de standaard versie dan krijg je 50% korting op de upgrade. Indien je de game niet hebt, betaald je de volle pot (rond de 60 euro).

Ballen met ballen vergelijken

Wat zijn nu de voordelen als je deze Complete Edition hebt gekocht? Je krijgt toegang tot het volledige roster van de tennisspelers, maar liefst 48 officiële spelers! Onze Belgische trots David Goffin en Justine Henin zijn ook speelbaar. Ook hebben ze de symbolische gebaren van de grootste sterren mee in de game gestoken. Van alle spelers zijn er daarbij verschillende officiële outfits waaruit je kan kiezen voor elke match. De Roland-Garros maakt zijn intrede met zijn stadions Philippe-Chatrier, Suzanne-Lenglen en Simonne-Mathieu. Ook de Madrid Open en het Estadio Manolo Santana-stadion zijn van de partij. En als laatste stadion kunnen we de OWL Arena van de Halle Open nog toevoegen.

Qua game modi krijgen we de ATP-beker en de Tie Break Tens erbij. Career, Exhibition en alle andere modi die in de originele game al zaten zijn hier ook aanwezig. Gameplay gewijs is er eigenlijk bitter weinig veranderd. Het enige wat ik uit mijn onderzoek en eigen ervaring heb kunnen halen is dat de game nét dat tikkeltje vlotter speelt. Wat blijkbaar wel een groot frustratiepunt was in de originele game. Ze hebben dan toch nog goed geluisterd naar de fans en er nog wat aan gesleuteld.

Voor de tennisliefhebbers onder ons is Tennis World Tour 2 – Complete Edition zeker een meerwaarde voor de collectie. Als je dan al een next-gen toestel hebt kunnen bemachtigen natuurlijk. Met een enorm uitgebreide selectie aan spelers en stadions ben je hier wel even zoet mee. Alleen wel jammer dat ze qua gameplay eigenlijk zo goed als niets verbeterd hebben op het iets vlottere spel na dan. Ondanks dit een next-gen upgrade is, ziet er game er nog steeds min of meer hetzelfde uit. Dan heb ik het voornamelijk over de dingen die rond het veld gebeuren. Alles op het veld zelf ziet er prima uit!

• 4K & 60FPS
  • Alle spelers & stadia beschikbaar
  • Iets vlottere beweging