Stichtende leden van Avalanche Studios kondigen oprichting van nieuwe game-ontwikkelingsstudio aan

Elemental Games, een onafhankelijke game-ontwikkelingsstudio, kondigt de lancering van zijn nieuwe studio aan. Onder de oprichters zijn Linus en Viktor Blomberg, die oprichters waren van de gerenommeerde AAA-studio, Avalanche Studios, de ontwikkelaars van de Just Cause-serie. De oprichters worden erkend voor hun productieve achtergrond in het creëren van kritisch succesvolle AAA-titels, en hebben Elemental Games ontwikkeld om een nieuwe visie in open-wereld game-ontwikkeling na te streven.
Het team van oprichters heeft prominente posities bekleed bij bedrijven als Avalanche Studios, DICE, Ubisoft en Epic. Bijgeschreven bijdragen omvatten titels zoals: Battlefield 1, Fortnite, en de Unreal Engine, en films en series zoals Star Wars: Episode 9, Mandalorian, en Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.

Elemental Games is een particulier game-ontwikkelingsbedrijf met een missie om hoogwaardige open-wereld ervaringen te creëren, vanuit een creatief en financieel onafhankelijke positie. Mede-oprichter Linus Blomberg: “We zullen de systemische gameplay en het open-wereld genre blijven evolueren, gebruikmakend van alle kennis die we hebben opgedaan met Just Cause, Mad Max, Rage2 en andere Avalanche games.”
Maar er zijn dingen die Elemental Games anders wil doen, legt Blomberg uit: “Onze jaren in de AAA-gamesindustrie zijn lonend geweest en hebben ons veel ervaring opgeleverd, maar het is soms ook frustrerend geweest. Grote bedrijven zijn vaak beperkt in hun mogelijkheden om de mal te doorbreken, vanwege de focus van investeerders op financiële doelen op de korte termijn. In die omgeving is het een uitdaging om verkennend te ontwikkelen en innovatief te zijn, maar ook om het medium vooruit te helpen op gebieden als genderstereotypen en romantisering van geweld.”

“Onze ambitie is om het beste van zowel AAA- als Indie-ontwikkeling samen te brengen, door een team te hebben met uitgebreide blockbuster-ervaring, maar gedreven door hun persoonlijke passie voor het vak, en met volledige creatieve en financiële onafhankelijkheid.” Blomberg gaat verder in op hun ontwikkelingsfilosofie: “We hebben in het verleden gezien hoe technologie, kunst en design vaak met elkaar in conflict zijn in plaats van elkaar te verheffen. Dus creëren we een omgeving waarin geen van deze disciplines de anderen dicteert, waar we onze ervaring en vakmanschap gebruiken op een echt collaboratieve manier, zodat er mogelijkheden ontstaan die we in isolatie niet eens zouden hebben overwogen.”

Elemental Games ontwikkelt eigen open-wereld technologie naast samenwerkingen met derden. “Het team bestaat uit ontwikkelaars die de grenzen in hun vakgebied kunnen verleggen, en daar zullen we gebruik van maken om eigen open-wereldtechnologie te ontwikkelen. Maar we willen ook niet het wiel opnieuw uitvinden of onszelf te dun verspreiden, dus werken we samen met externe partners op gebieden waarvan we denken dat we er geen waarde aan kunnen toevoegen. Meer hierover zal volgende week tijdens GDC bekend worden gemaakt.” besluit Blomberg.

 

Jeffrey is het nieuws-slaafje van onze redactie. Altijd hongerig naar het laatste gaming nieuws staat hij dag en nacht klaar om de rest van de redactie bij te staan met het heetste gaming-nieuws. Bovendien is hij een grote fan van TCG, en vooral dan Yu-Gi-Oh!, waarvan hij bijna encyclopedische kennis heeft. Als een zombie dwaalt hij door onze gangen, zoekend naar nieuws en cafeïne, terwijl je hem stilletjes "kaartjes" hoort mompelen. Probeer hem vooral niet tegen te houden, want dan daagt hij je uit voor een Yu-GI-Oh! duel!

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password