Song Of Horror Episode 3

Nolan
Song Of Horror Episode 3
Song Of Horror Episode 3

Deze review is geschreven voordat een aantal patches zijn toegevoegd. Hierdoor klopt de review niet helemaal meer, maar speelt het spel zoals het hoort. Verdere informatie omtrent episode 3 vind je dan ook in de review van episode 4. Veel leesplezier.

Een tijdje geleden kreeg ik de opportuniteit om de eerste twee afleveringen van Song Of Horror te reviewen. Een spel waar ik toen enorm onder de indruk van was. Nu aflevering drie uit is krijg ik opnieuw de kans om deze horror survival te overleven. Of de hype nog altijd even sterk is, lees je hieronder.

The Song continues

Met de verdwijning van de schrijver Sebastian P. Husher en de ontdekking van de onheilspellende muziekdoos, begon het verhaal dat uiteindelijk jouw ergste nachtmerrie zou worden. Nadat je het huis van de schrijver en de antiekzaak waarvan het doosje komt hebt onderzocht, kom je tot de ontdekking dat de zoektocht nog niet voorbij is. Episode drie brengt je naar de universiteit, waar Husher werkte en ook als laatste levend is gezien. Met behulp van een collega en de assistent van Husher, zoek je verder naar aanwijzingen die deze horror zou kunnen stoppen. Natuurlijk gaat dit geen “walk in the park” zijn, want The Presence, ofwel de demonen die voortkomen uit de muziekdoos en die jou al twee episodes het leven zuur maken, zijn ook in de universiteit aanwezig en deze keer zijn ze agressiever dan ooit.

Song of problems

Terwijl de eerste twee episodes mij enorm hebben verrast, voornamelijk door het horror gehalte, ben ik episode drie gestart met enorm veel problemen. Normaal kan je kiezen tussen een 4-tal personages waarmee je kan spelen. Toen ik het spel opstartte waren twee van de vier personages niet beschikbaar. Van de twee die wel beschikbaar waren, zorgde er één van dat mijn spel bleef hangen en ik niets meer kon doen. Na verschillende keren te herinstalleren, bleef dit een groot probleem. Dan maar verder doen met het ene personage dat wel werkt. Aangezien dat permadeath centraal staat in dit spel, ging dit een hele uitdaging worden. Als je dus maar 1 personage hebt om zo’n spel te doorlopen zit je met een probleem. Sterven zou nu immers echt het einde betekenen en me terug naar het begin sturen. Gelukkig was niet alles negatief, want zodra ik de universiteit binnen stapte, voelde ik de spanning weer die me meesleepte in de eerste twee episodes. Deze bleef jammer genoeg niet lang genoeg hangen omdat ik al snel bij een puzzel kwam waar ik een tweede personage nodig had voor deze op te lossen. Het verhaal kwam hier dan toch tot zijn einde.

Hoewel episode één en twee mij aangenaam verrast hadden, viel jammer genoeg episode drie enorm naast de boot voor mij. Wie geen problemen ondervonden heeft, zal zonder twijfel weer genoten hebben van een spannend en eng verhaal, vol met jumpscares. Dit geluk heb ik echter niet gehad en hierdoor kon ik het spel jammer genoeg niet afmaken, waardoor deze review zo kort en negatief zal lijken. Daarnaast is er niet veel verandert sinds vorige episodes aan de gamemechanics. Er zou een nieuwe mechanic geïntroduceerd zijn, waardoor je tijdens de episode van character kunt veranderen, maar door de technische problemen kon ik hier geen gebruik van maken.

• Horror

• Spel bleef crashen op een bepaald punt
  • Niet kunnen uitspelen