MXGP 2019

Robin
MXGP 2019
MXGP 2019
Release Datum:Genre:, Platform:, , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Net nu het buiten bakken en braden is in een verschroeiende hitte, waarvan de aarde opdroogt, mag ik virtueel mijn motor de regen in sturen door modderige parcours in MXGP 2019. Lekker scheuren, hangen in de bochten, jumps maken en af en toe plat op m’n bek gaan en er nog om kunnen lachen ook.  Bezorgt MXGP 2019 me als game ook een lach aan de finish? 3, 2, 1…Go!

Op het juiste spoor

Wel ik kan jullie alvast verklappen dat deze game zeker op het juiste spoor zit. Iets wat jij overigens ook moet doen wil je als eerste over de finish komen. Want de game kent “deformable tracks”. Dat wil namelijk zeggen dat het parcours naarmate de race vordert er steeds anders en grilliger begint uit te zien. Zeker wanneer het tijdens de race ook nog eens begint te regenen en er plassen komen te staan in de diepe groeven die de motoren achter laten.

Het maakt het allemaal wat technischer, realistischer en spannender. Want waar racen op een baan je nog de nodige rust brengt op rechte stukken is het in deze MXGP 2019 trekken en sleuren om je motor en jezelf overal heelhuids door te loodsen. Maar da’s waar het nu eenmaal om draait bij motorcross.

Carrière

Starten doe ik de game in de carrière-modus. Hier niet veel nieuws onder zon. Personage maken, sponsor kiezen en meteen door naar Neuquen, Argentinië voor de eerste race van het seizoen. Starten doe ik in de MX2-reeks.
Naast de officiële tracks vind je ook de echte namen van de MX2. Ook alle namen uit de koningsklasse zitten in het spel. Uiteraard mooi meegenomen voor de echte fans.

Echt heel veel diepgang bevat de carrière niet. Je verdient per race XP die je toelaat om na verloop van tijd een nieuw contract te tekenen bij een nieuw, beter team met een nieuwe sponsor en motor.
Een seizoen bevat 18 GP’s en blijft spannend tot het einde. Elke GP is toch weer net even anders dan de vorige. Zo vond ik de GP van Tsjechië echt lastig vanwege z’n vele smalle stroken terwijl die van Lommel of Valkenswaard best straight forward zijn.

Track Editor & Playground

Voor wie het allemaal wat creatiever mag is er allereerst de track editor. Bochtje hier, jump daar… Bedenk je eigen parcours uit een keuze van drie verschillende omgevingen. Bergen, bossen of puur zand. It’s all up to you!

Freewheelen doe je dan weer in de playground. De ideale plek om de besturing volledig onder controle te krijgen. Je kan hier naar hartenlust rond crossen maar je vind hier ook challenges. Gewoon even naar een blinkend icoontje rijden en je kan er aan beginnen.  Tot slot kan je ook nog een time-trial doen of een GP naar keuze rijden of zelf een kampioenschap samenstellen. Leuk maar voegt weinig toe.

Online is fine

Tot slot is er nog de online-modus. Die pakt wel heel dunnetjes uit. Een quick match en een private match. That’s it! Maar het werkt gelukkig wel perfect. Voor aanvang kiest iedereen zijn favoriete track en rider. Het mocht misschien wel allemaal wat sneller laden maar eens je van start gaat ben je dat al snel weer vergeten.

Presentatie

Grafisch is deze MXGP 2019 niet volledig current-gen. Het parcours, de modder met z’n regenplassen, de riders en bikes zien er meer dan goed uit maar aan de omgeving en het publiek ontbreekt het voor mij wat aan sfeer. Ook de intro voor de race zal je na een eerste keer al snel skippen. Hier is voor mij alvast nog veel ruimte voor verbetering.

Conclusie

Deze MXGP 2019 knalt, na enige oefening, lekker weg. De echte fans zullen het zeker weten te waarderen dat ze met of tussen de echte grootheden van deze sport kunnen racen. Dat het parcours na elke lap anders aanvoelt dan de vorige is een heus pluspunt wat mij betreft. Dat het spel vooral qua presentatie de nodige “schwung” mist kan ik Milestone wel vergeven maar hoop wel dat hier naar volgend jaar toe enkele verbeteringen worden aangebracht.

 

Good

  • Uitdagend en intens
  • No sweat, No glory
  • Veranderlijk parcours

Bad

  • Mist sfeer
  • Grafisch niet helemaal top
  • Online modi wat mager
7.3

Goed

Robin
Robin is een overlevende dinosaurus uit het pixeltijdperk maar heeft z'n natuurlijke habitat door de jaren heen moeiteloos omgezet naar het huidige gamelandschap. Singleplayer games blijven een belangrijk onderdeel van z'n voedingsgewoonte en hij peuzelt graag als dessert virtuele mensen op in first person shooters of sportspellen.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password