Preview: The Crew 2

Preview: The Crew 2
Preview: The Crew 2

Afgelopen weekend was de besloten bèta van The Crew 2 actief. Enkel mensen met een code konden hier aan deelnemen en ik was een van de gelukkige! De game is beschikbaar vanaf 29 juni 2018 op PS4, Xbox One en PC.

Start Your Story

Je begint aan de bèta met het kiezen van jouw racer. Heeft absoluut geen invloed op je game maar het is een leuke extra. Het verhaal achter The Crew 2 is dat je als beginnende racer met verborgen talent je kans waagt om populair te worden. Je populariteit wordt gemeten door een soort van Social Media, hoe meer volgers je hebt hoe groter de rewards na elke race en hoe bekender je wordt in Amerika.

Na je eerste race wordt je al snel opgemerkt en maak je kennis met de grotere jongens van de racing wereld. Als je je bewezen hebt krijg je ook je eerste wagen, de rest zal je zelf moeten kopen uiteraard.

Grafisch gezien is het een enorme sterke game, dit was zelfs al in de eerste The Crew te zien. Maar nu je verschillende soorten voertuigen ziet rondscheuren is het soms de moeite om even te stoppen met rijden en te genieten van het uitzicht. Ook de modellen van de wagens zijn zeer mooi afgewerkt. Wat minder goed afgewerkt is, zijn de character models en de voice acting. Allemaal nogal houterig en geforceerd naar mijn mening. Maar het blijft natuurlijk een racegame en is dus snel vergeten als je weer op de baan bent!

Ter land, ter zee en in de lucht

Wat volledig nieuw is tegenover zijn voorganger is dat je nu met verschillende soorten voertuigen kan rijden, varen of vliegen. Auto’s, moto’s, boten en vliegtuigen dus moest je het niet doorhebben.

Je hebt 4 verschillende communities in The Crew 2: street racing, dirt racing, stuntpiloot en speedboten. Na elke eerste race te doen van al deze communities krijg je telkens een gratis auto, boot of vliegtuig. Naarmate je meer races doet bij deze groepen stijgt je populariteit en krijg je loot. Inderdaad, een racegame met een loot systeem! Je kan hiermee de onderdelen van je voertuig upgraden zodat je die ene race eindelijk kunt winnen na talloze pogingen. Het loot systeem werkt ook met de gekende kleuren zoals in de meeste RPG games. Groen = common, blauw = zeldzaam, …

Wat ik vooral leuk vond aan de nieuwigheden is dat je de daredevil kan uithangen in een vliegtuig. Loopings, loodrecht naar beneden duiken, … wat je maar wilt! Op een bepaald moment was ik langs de kust aan het rijden met mijn Audi TT en zag ik een stuntvliegtuig voorbij mij razen met een dikke rookpluim achter hem. Machtig zicht als je de piloot ziet rondtoeren alsof hij zijn leven beu is!

De map is ook gigantisch, je kan uren rondrijden zonder twee keer hetzelfde zien. Als je naar een race wilt gaan moet je soms wel even rijden voor je aankomt. Al een geluk bestaat er zoiets als fast travel!

Tuning

Een racegame zou geen goeie racegame zijn als je je voertuig niet kan visueel kan tunen. Je kan niet alleen je wagen pimpen maar ook je boot en vliegtuig, wel iets beperkter dan de wagens uiteraard. Wat me vooral opviel is dat je volledige skins kan downloaden van de mensen die het spel spelen. Zo heb ik bijvoorbeeld Pickle Rick van Rick and Morty op mijn Dirt Buggy geplakt.

Je kan ook de wielen, spoilers, bumpers, sideskirt, … aanpassen naar eigen wil! Er zullen nooit twee exact dezelfde voertuigen rondrijden in The Crew 2!

The Crew 2 is een prachtige racegame waar elke auto fanaat zich niet mee zal vervelen. Buiten de stroeve voice acting en charachter models is deze titel eentje om naar uit te kijken. Vooral de toevoeging van boten en vliegtuigen is een leuke meerwaarde tegenover zijn voorganger. De kans is groot dat je al even aan het wachten bent op een goede racegame sinds Gran Turismo Sport, The Crew 2 is de oplossing naar dit verlangen.