Power Rangers: Battle for the Grid

Jimmy Verwimp
Power Rangers: Battle for the Grid
Power Rangers: Battle for the Grid
Genre:Platform:, , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Het is alweer geleden sinds Mighty Morphin Power Rangers: Mega Battle in 2017 dat we nog eens een Power Ranger game voorgeschoteld kregen. Ondertussen is MMPR: Mega Battle vanwege diens middelmatigheid alweer in de vergetelheid geraakt. Slaagt Power Rangers: Battle for the Grid erin om wel indrukwekkend te zijn? of staat deze game hetzelfde lot te wachten? Lees en ontdek het hier!

De Power Rangers hebben ondertussen toch best wel veel games op hun naam staan, de reeks doet het dan ook al jaren goed bij fans. Vaak zijn deze games fighting games of beat-em-ups. Power Rangers: Battle for the Grid is deze keer een fighting game, en niet een Beat-em-up zoals MMPR: Mega Battle dat was. Ondertussen is deze laatste game bijna vergeten gezien deze, buiten wat nostalgische waarde, niet veel wist te bieden. Helaas lijkt dit ook het geval te zijn voor Power Rangers: Battle for the Grid.

It’s Morphin Time!

Op het eerste zicht is er niet veel mis met deze game. De Rangers laten zich vlot en makkelijk besturen – misschien zelfs net iets te gemakkelijk -, de combo’s en special moves vloeien dan ook rijkelijk door het scherm. In deze game kies je drie personages waarmee je als team een match aangaat.  Naast deze personages kan je ook een ‘Ultra’ selecteren. Dit is ofwel een  MegaZord ofwel Goldar. Deze dienen om super attacks mee uit te voeren als je supermeter dit toelaat. Je kan tijdens het gevecht, wanneer je maar wil, veranderen tussen de personages, waarna de wachtende Rangers ondertussen een deel van hun leven kunnen recupereren. Verder kan je de vechters die aan de zijlijn staan ook even inroepen om een assist uit te voeren, waarbij deze dus ook schade aan je tegenstander zal toebrengen.  Time dit echter wel goed, want deze assisterende vechter kan ook nog steeds schade oplopen.  Elke vechtersbaas beschikt over zijn eigen levensbalk en zodra je de drie personages van het andere team hebt verslagen heb je de match gewonnen. Eigenlijk net zoals in elke andere moderne fighting-game dus. Tot daar toe zit het dus wel goed, helaas is dit meteen ook het enige dat deze game goed doet.

Power Rangers: Battle for the Greed

Het is vooral op vlak van inhoud dat deze game tekort schiet. Deze game heeft amper negen personages, drie ultra’s en vijf landschappen. Bitter weinig dus. Zeker als je weet dat er drie extra personages beschikbaar zijn via een season pass. Zeker gezien het feit dat het hier niet enkel over de eerste reeks gaat, maar over alles dat met de Power rangers te maken heeft, is dit zeer schaars. Er zijn immers zoveel interessante potentiële personages te vinden onder de Rangers en monsters. Hierdoor krijg je dan ook snel het gevoel dat het hier om een goedkope cash grab gaat. Naar mijn mening lijkt dit ook het geval te zijn momenteel.

Het extra bewijs hiervan is dat je in het main menu er steeds aan wordt herinnerd dat je extra personages en outfits kan aanschaffen in de store. Not done…  Zelfs na het uitspelen van de arcade mode met een personage unlock je geen costuums, neen deze moet je aanschaffen met je hard verdiende centen. Het enige dat je krijgt is een groen vinkje naast het personage om aan te tonen dat je de arcade mode met dit personage hebt uitgespeeld. De subtitel van deze game doet vermoeden dat er een “episch” verhaal zal volgen. Dit is absoluut niet het geval. Er zit nagenoeg geen verhaal in deze game, het is eigenlijk enkel vechten aan de lopende band. Niets mis mee op zich, maar tegenwoordig mag er toch wel wat verhaal inzitten in een fighting game, hoe dom het verhaaltje ook zou kunnen zijn.

Power Rangers VS. The World

Je kan het gelukkig wel opnemen tegen andere spelers in Local of Online multiplayer, maar op het moment van schijven kan het wel eens voorvallen dat je een dikke tien minuten zit te wachten tot je een online tegenstander vindt. Jammer, want dit had de game enigzins nog kunnen redden. Wanneer je er wel in slaagt om spelers te vinden werkt het naar behoren. Hopelijk veranderen de drukte en zoektijden nog in de toekomst, maar eerlijk is eerlijk, ik zie deze game niet snel populair worden in de fighting community, tenzij dan uit nostalgische overwegingen, maar dan bestaan er betere opties voor de Power Rangers.

Power Rangers: Battle for the Grid is helaas niets meer dan een snelle cash grab. De basis van de game is op zich wel goed, maar door het gebrek aan inhoud en personages die achter een paywall staan kan ik deze game niet aanraden. Zelfs niet aan die-hard Power Ranger fans of gamers met nostalgische gevoelens naar deze reeks. Ten slotte kan ik nog één tip geven, laat deze game links liggen!

• Nostalgie

• Gebrek aan inhoud
  • Amper verhaal
4.4

Slecht

Jimmy Verwimp
Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief als shopmanager bij Game Mania, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien