Let’s Sing 2021

Let’s Sing 2021
Let’s Sing 2021
Release Datum:Genre:, , Platform:, , Ontwikkelaar:Uitgever:, Getest op:

Ondertussen is het al een beetje traditie geworden, een zang-spelletje opstarten op ons jaarlijkse kerstfeestje met enkele vrienden en vriendinnen. Sing Stars, Let’s Sing en andere vinden hun weg naar de consoles en we zijn vertrokken voor heel wat uren plezier. Helaas zal dat er dit jaar niet in zitten, maar toch ontzeggen we ons deze nieuwe Let’s Sing 2021 niet. Met twee hier in huis is er nog steeds voldoende sfeer om toch wat liedjes mee te zingen (of dit altijd even goed klinkt, laat ik in het midden). Hoe we deze editie ervaarden, ontdek je hier!

We are legends!

Onmiddellijk valt de nieuwe mode op die toch wel show steelt, en dat is de Legend mode. Het lijkt wat vreemd voor een spel dat vooral bedoeld is om met meerdere mensen te spelen, maar deze mode is uitsluitend een singleplayer-ervaring. Dit neemt wel niets weg van de ervaring, en is juist een erg leuke en welkome toevoeging. Soms heb je gewoon zin om wat te zingen, ook al is er niemand in de buurt om mee te doen, en wil je toch wat uitdaging door het tegen iemand op te nemen. En laat deze mode je daar net in tegemoetkomen met leuke challenges en computergestuurde tegenstanders. Elke “baas”, om je tegenstander zo maar te noemen, heeft eerst 3 challenges voorzien voor je waarmee je de regels leert waaronder je tegen deze baas gaat spelen. Zo zijn er challenges waar je op tijd moet stoppen met zingen tenzij je punten wil verliezen, of wat dacht je van zoveel mogelijk noten opeenvolgend juist halen? De challenges zijn uiteenlopend genoeg en over het algemeen wel een leuke extra om je een extra doel te geven bovenop punten scoren met je zangtalent.

Mixtape

Verder zien we hier ook voor de eerste keer een Playlist creator waarin je, zoals je al wel zal vermoeden, al je favoriete nummers kunt toevoegen in een aparte afspeellijst zodat je zonder al te veel poespas aan de slag kan met je lievelingstracks. Het zou natuurlijk geen Let’s Sing game zijn als we de vorige modi niet zouden hebben. Zo zijn de classic- en feat.-modus nog steeds aanwezig waar je alleen of samen met vrienden liedjes kan zingen met als enige doel: plezier maken en uiteraard zo veel mogelijk punten vergaren door op de juiste toonhoogte en maat te zingen.

Ook de Mix Tape maakt opnieuw zijn optrede, waarin je fragmenten van meerdere liedjes krijgt die je allemaal snel achter elkaar gaat spelen. Nuja, na elk fragment krijg je eerst je score te zien en dan wordt de volgende tape opgezet. Het leuke hieraan is dat ze visueel gebruik maken van, voor mij toch nostalgische, cassettebandjes. Toch zit in deze mode mijn eerste ergernis wel, en dat is dat de fragmenten te snel starten met de gezongen stukken. Je hebt geen idee welk liedje gaat komen, en voor je het goed en wel beseft zijn de eerste zinnen mogelijks al aan je voorbij gegaan.

The world is your stage

Vervolgens is er de Let’s Party mode waar je met twee of meer spelers in teams het tegen elkaar opneemt in verschillende liedjes met variërende regels die we in de Legend mode ook al zagen. Tenslotte kan je ook nog online je zangtalent meten met andere spelers in de World Contest mode, wat toch wel vrij spannend kan zijn. De persoon aan de andere kant hoor je wel niet zingen, je ziet enkel hoe ze het doen. Misschien is dit ook niet altijd even slecht, stel je voor dat iemand mijn poging tot toonvast zijn moest horen weerklinken in hun woonkamer!

Let me get my microphone!

Allemaal goed en wel natuurlijk, maar je stem moet ook ergens mee gedetecteerd worden. Hiervoor kan je de fysieke game + microfoon pack kopen en deze gebruiken, maar volgens het spel zou je met een USB-microfoon in het algemeen kunnen spelen. Helaas heb ik zonder resultaat de USB-microfoons getest van SingStars, maar had ik wel geluk met eentje die ik nog had liggen van de WiiU. Jammer genoeg werkt ook de “Michael Jackson: The Experience” wireless microfoon voor de Xbox 360 niet op de Xbox One. Heb je geen microfoon liggen of een USB-headset of dergelijke, geen paniek want je kan door middel van de gratis smartphoneapplicatie nog steeds snel en gemakkelijk je smartphone als microfoon gebruiken. Welke optie je ook voor gaat, ik raad je wel altijd aan om een kalibratie te doen zodat je stem optimaal gemonitord wordt.

Je merkt het al, deze Let’s Sing doet wat meer dan de standaard karaoke applicatie en dat voegt enkel maar bij aan de kwaliteit van het spel. Van de twee nieuwe modi staat de Legend mode sterk in zijn schoenen en voelt de Playlist Creator als een magere toevoeging die mogelijks wel voor bepaalde mensen als welkome toevoeging gezien wordt. Zingen staat nog altijd centraal en de setlist (klik hier om de hele lijst te vinden) bevat heel wat leuke hedendaagse nummers en enkele klassiekers zodat er voor ieder wel wat wils is. Mocht je meer tracks willen, kan je deze altijd online bijkopen.

Toch waren er nog genoeg bugs en crashes aanwezig waardoor enkele avonden het spel vroegtijdig werd afgesloten uit frustratie, maar ’s anderdaags weer opnieuw gestart om weer een fijne avond tegemoet te gaan. Hopelijk kunnen ze de bugs en crashes er nog uithalen met patches zodat niets de fun nog in de weg kan staan.

• Leuke tracks
  • Nieuwe Legend mode is een fijne singleplayer ervaring
  • Party mode is nog altijd fun voor parties!