Hands-on preview: Naruto to Boruto Shinobi Striker

Hands-on preview: Naruto to Boruto Shinobi Striker
Hands-on preview: Naruto to Boruto Shinobi Striker

Dattebayo! Een nieuwe Naruto game! Maar niet zomaar een nieuwe Naruto game. Een MMO fighting game, waar je in teamverband verschillende missies moet voltooien. Iets totaal nieuws dus voor de Naruto franchise, en het klinkt ook onmiddellijk zeer episch. Maar is het ook zo episch als de ninja battles uit de serie?

Walk the path of the Ninja

Rekening houdend met het feit dat dit slechts een eerste beta is, kan ik alvast zeggen dat we maar een klein deel van de game kunnen testen.We starten met het maken van een original character. De keuzes zijn momenteel vrij beperkt, maar het ziet er naar uit dat je een character kan maken naar je eigen smaak met een hele boel opties. Je kan kiezen uit welke hidden village je komt (Leaf, Sand, …). Je kan dit later in de “Inn” aanpassen. Het heeft ook geen effect op de gameplay.

Wanneer je je character hebt aangemaakt, krijg je enkele tutorial vensters, en kan je naar Kakashi gaan. Kakashi laat je binnen in de VR Ninjutsu training waar je de combat leert. Hier kan je ook je Jutsu leren om te gebruiken in de gevechten. Het eerste wat opvalt is de tekenstijl. Het voelt alsof je in de manga geplaatst wordt. De felle kleuren en tekenstijl trekken je onmiddellijk in de wereld van Naruto.

Je hebt 4 mogelijke classes om uit te kiezen, namelijk “Attack”, “Defense”, “Range” of “Healer”. Je kan vrij wisselen tussen deze classes. Je kan ook kiezen om te spelen als een van de originele characters binnen een class. Kakashi zal je de basis leren van combat. Je kan met chakra tegen muren oplopen, je kan met een kunai wire je naar een muur toe trekken en je kan uiteraard ook verdedigen en substitution Jutsu gebruiken om te ontsnappen. Daarnaast heeft elke class zijn eigen type van Jutsu die je kan gebruiken.

Nadat je wat vertrouwd bent met de controls en combat, kan je gaan deelnemen aan een van de missie types in de game. In de Beta konden we enkel de “Capture the Flag” mode spelen.

Coming in like a Chidori

In “Capture the Flag” moet je… wel ja, de vlag weten te bemachtigen van de tegenpartij. Het is een 4 versus 4 modus. Momenteel kan je niet kiezen om met vrienden in een party te gaan, hopelijk is dit wel mogelijk in de finale versie. Er was ook maar 1 map beschikbaar, maar dat kon de pret niet bederven. Wat dan wel? De tijd die nodig was om een gevecht te kunnen starten, de matchmaking. Er waren momenten dat ik meer als 10 minuten moest wachten vooraleer ik met 8 mensen gegroepeerd werd. Dit terwijl ik meer als genoeg mensen online zag rondlopen, en staan wachten om te kunnen spelen.

De match begint, en net zoals in een van epische avonturen vecht, spring en loop je rond als een echte ninja. Afhankelijk van je class speel je je rol uit om de vlag te gaan bemachtigen. De nadruk ligt echt wel op teamwork in deze game. Solo gaan is niet de beste keuze, aangezien je hier hard op gestraft kunt worden als er meerdere tegenstanders tegenover je staan. Een match duurt ook maar 10 minuten, of totdat een team 3 keer de vlag heeft kunnen terugbrengen naar hun basis. De gevechten kunnen ook enorm hectisch worden als je omsingeld wordt door de tegenstanders. Na elke match krijg je experience points, en kan je stijgen in level.

Op enkele kleine problemen na (die we hierna even kort overlopen) was de beta een interessante eerste kijk in deze nieuwe game. De hub wereld voelde een beetje aan zoals die van de DragonBall Xenoverse wereld. De relatief korte gevechten zorgen er voor dat je korte sessies kan spelen als je niet veel tijd hebt, wat ik altijd wel positief vind.

First Impressions

Gezien het slechts een beta versie is, zitten er nog wat bugs en issues in de game. Er was enorm vaak een drop in frame rates en zware lag, waardoor de game leek te glitchen. Zo liep ik tegen een muur op, en viel ik telkens terug wat naar beneden in plaats van naar de bovenkant te lopen, tot ik opeens een stuk boven de muur terechtkwam.

De hit detection zat ook niet altijd even goed, wat eventueel ook wel door de lag kon komen. Zo leek het alsof ik soms mijn tegenstander niet kon raken, of zijn aanvallen niet kon blokken. Bij momenten is de actie ook net wat té hectisch waardoor je all over the place vliegt. Het enige wat mij het felst stoorde, waren de lange wachttijden om in een groep te geraken, en om eindelijk te kunnen spelen.

Afgezien van wat er dus nog niet helemaal goed zat, heb ik mij toch weten te amuseren met deze beta, en ben ik wel benieuwd naar de volledige game. Ik kan nu wel al zeggen dat het niet mijn type game is, ik ben meer te vinden voor de vorige type van games. Maar van wat ik al gezien en gespeeld heb, is dit toch wel een aangename verrassing.

Voor Naruto fans is dit volgens mij wel een game die je zeker een poging moet geven. Van wat ik kon zien is er in de finale versie een hoop te doen en ontdekken vanuit de, ondertussen toch wel zeer grote, wereld van Naruto.

Niels begon zijn gamers' avonturen in het vroege Nintendo tijdperk. Liefhebber van zowat alle game genres, met grote voorliefde voor RPG's en alles wat Japans is. Met de controller in de ene hand, en de pen in de andere zet hij zijn ongezouten visie om in reviews zodat je weet waar je je aan kan verwachten.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password