Super Catboy is een action platformer met een interessante pixel art style, waar heel wat elementen uit het 16-bit tijdperk gecombineerd worden met enkele leuke mechanics. Samen met zijn sidekick, Weapongirl, gaat Super Catboy op zoek naar zijn kwaadaardige schepper terwijl hij een spoor van dood en vernieling achter zich laat. Vrij heavy voor zo een kleurrijke game, maar het past wel.
Niels’s first impressions: A game with cattitude
Super Catboy laat zich erg goed bedienen en heeft enkele handige moves in zijn arsenaal. Zoals het een sidescrolling platformer beaamt kan hij lopen, springen en klimmen, maar hij moet het ook kunnen opnemen tegen antropomorfische honden die zijn weg versperren. Dit doet Super Catboy met zijn vlijmscherpe klauwen waar hij combo’s mee kan uitvoeren en geweren! Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken dus. De combo’s zijn simpel uit te voeren door de aanval knop te spammen, maar het switchen tussen melee en ranged aanvallen verloopt enorm soepel waardoor de combat toch interessant blijft voelen. Ik heb ook een level kunnen spelen waar je op een motorfiets zit, wat me heel hard deed denken aan het Sewer Surfing level uit Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time. Het enige wat me een beetje stoorde, is de animatie van het lopen, Super Catboy loopt alsof hij erg dringend de dichtstbijzijnde kattenbak nodig heeft, of net te laat was…
Vorige: Moo Lander | Overzicht | Volgende: EPOS |