EA SPORTS en Juventus Football Club kondigen exclusief partnerschap voor meerdere jaren aan

Electronics Arts en Juventus, een Italiaanse voetbalclub, kondigden vandaag een nieuwe partnerschap voor meerdere jaren aan, waardoor Juventus terugkeert naar EA SPORTS’ beroemde voetbalvideogame met ingang van EA SPORTSFIFA 23, dat 30 september uitkomt.




Met dit partnership wordt EA SPORTS de enige sport-videogame partner, met volledig authentieke in-game integratie van het Allianz Stadium, het stadion van Juventus, en de clublogo’s en tenues. Beide partners kijken ernaar uit om samen te werken aan een aantal lifestyle- en culturele initiatieven die nieuwe mogelijkheden zullen bieden buiten het voetbal.

Naast het partnerschap met de club, zal voormalig voetballer Claudio Marchisio als FUT Hero aanwezig zijn en zal huidige speler Dušan Vlahović als ambassadeur optreden voor EA SPORTS FIFA 23.

Over Marchisio is bekend dat hij via de opleiding van Juventus is uitgegroeid tot een clublegende en publiekslieveling. Hij won meerdere Scudetto-titels en bevestigt die status nu met een Hero-item in-game in FIFA 23 Ultimate Team (FUT). FUT Heroes zijn een aantal van de meest gedenkwaardige spelers die ooit op het veld stonden, nu verpakt als nieuwe items in de game om de meest onvergetelijke momenten te vertegenwoordigen die ze zo geliefd hebben gemaakt bij het publiek. Vlahović wil bewijzen dat hij een van de beste jonge spitsen ter wereld is. In de afgelopen jaren heeft hij een ongelooflijk doelpuntensaldo opgebouwd. Hij is voor het eerst een ambassadeur, waarmee hij in de lijst van EA SPORTS met allerlei vooraanstaande spelers komt.

“We vinden het geweldig dat we onze sterke toewijding aan het Italiaanse voetbal opnieuw kunnen bevestigen met dit exclusieve partnerschap met Juventus,” zegt David Jackson, VP of brand bij EA SPORTS FIFA. “Deze fenomenale club betekent zoveel voor ons en onze fans, en hiermee kan EA SPORTS de meeste authentieke en uitgebreide interactieve voetbalervaringen blijven bieden in FIFA 23 en verder.

“We zijn trots om terug te keren bij EA SPORTS,” zei Giorgio Ricci, Chief Revenu Officer bij Juventus. “De partnership met EA SPORTS gaat verder dan het concept van een traditioneel partnership, waarin we in een gezamenlijk project naar de toekomst kijken, met een nieuwe generatie praten, we gebruik gaan maken van nieuwe trends, urban-cultuur en lifestyle. We kozen voor EA SPORTS om een stap verder te gaan omdat het een partner is waarmee we een visie en ambitie delen. We zijn blij deze reis te gaan maken met een brand dat opvalt vanwege zijn originaliteit, uniekheid en innovatie, net zoals Juventus dat doet.”

EA SPORTS heeft bijna 30 jaar de FIFA-franchise ontwikkeld en uitgegeven, met ongekende authenticiteit, waarbij spelers aan de slag kunnen met de grootste competities, clubs en spelers in het wereldvoetbal, allemaal met de modernste gameplay en realisme. Fans kunnen de nieuwste opnamen van Juventus ervaren in het ecosysteem van EA SPORTS FIFA, zoals FIFA Mobile en FIFA Online.

Jeffrey is het nieuws-slaafje van onze redactie. Altijd hongerig naar het laatste gaming nieuws staat hij dag en nacht klaar om de rest van de redactie bij te staan met het heetste gaming-nieuws. Bovendien is hij een grote fan van TCG, en vooral dan Yu-Gi-Oh!, waarvan hij bijna encyclopedische kennis heeft. Als een zombie dwaalt hij door onze gangen, zoekend naar nieuws en cafeïne, terwijl je hem stilletjes "kaartjes" hoort mompelen. Probeer hem vooral niet tegen te houden, want dan daagt hij je uit voor een Yu-GI-Oh! duel!

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password