De week van Gamebrain [#58]

Mooi weer, versoepelde regels, horeca terug (in mate) open, wat wilt een mens nog meer? Wel, af en toe een leuke game zou aangenaam zijn. Maar hier hebben we, zoals de voorbije weken te lezen, ook nooit zonder gezeten. Wat wilt dit zeggen over de voorbije week? Wel, dat lees je hier onder.

Kevin

Ik heb gekozen om Xenoblade een kans te geven. Na Niels zijn lovende review kon ik ook bijna niet anders. Nu, dit is zo’n game waarvan ik al heel lang weet dat het mijn cup of tea zal zijn. Dus waarom het geen kans geven? Geen reden dus. Het is echter alleen jammer, nu ja jammer, dat ik bij elk vrij moment zo automatisch naar de PS4 grijp dat de switch soms wat wordt vergeten. Deze game, zeker als ik er eenmaal wat in vertrokken ben, kan dit wel eens heel vlot doen veranderen. Qua verhaal en setting ben ik er alvast 100% van overtuigd dat dit niet kan mislopen. Ik heb de game echter al eens even getest op de 3DS en had het toen wel wat moeilijker met de besturing. De ‘je valt automatisch wel aan’-keuze vond ik erg verwarrend en wat passief aanvoelen. Maar wie weet, misschien moet ik het gewoon wat beter leren kennen.

Verder heb ik mijn schaarse vrije momenten gespendeerd aan het vervolledigen van Sakura Wars. En ik moet zeggen, ik ga blij zijn als ik er vanaf ben. Voor wie nu denkt dat ik een rare opmerking maak wil ik gerust even verduidelijken: De game geeft je de indruk dat je al snel erg kortbij de platinum trophy bent. Dit is echter niet zo. Het vraagt een heel tijdje eer je alle missies hebt herhaald met al je personages met perfecte scores eer je deze begeerde trophy bezit. Ik heb echter door de zure appel heen gebeten maar na iedere missie minstens 5 keer te hebben herspeeld zat de sleur en heel erg diep in. Natuurlijk verplicht niets me om deze trophy te behalen maar nadat ik zoveel tijd en moeite heb geïnvesteerd zet ik toch nog graag even door.

Nolan

Deze week is het mij gelukt om niet één, maar twee backlog games te vervolledigen. De eerste staat natuurlijk (voor wie de vorige editie heeft gelezen) op naam van Thief. Een vergeten pareltje dat toch al zijn leeftijd begint te krijgen. De stad is volledig leeggeroofd en had geen enkele geheim meer voor mij. Met een gelukzalig gevoel kon ik dan ook een streep trekken door deze prachtige titel.

Het volgende spel dat platinum heeft gehaald was Doom 2016. Een spel dat ik indertijd had gekocht, maar na een level of drie weer aan de kant had geschoven voor iets nieuws. Nu ik wat ouder en wijzer ben geworden, weet ik dat je beter eerst een spel kunt uitspelen vooraleer aan iets nieuws te beginnen. En aangezien Doom Eternal toch ook al geruime tijd op mijn verlanglijstje staat, was het toch wel eens de moeite om deze nog eens op te starten. De reden dat de platinum er ook snel was , is natuurlijk de vlotte speelstijl van de game. De kogels en demons vlogen mij rond de oren, maar zonder aarzelen knalde ik mij een weg naar het einde. Alleen bij de laatste trophy heb ik toch serieus liggen vloeken en tieren. Deze was namelijk het eerste level uitspelen op het moeilijkste niveau. Maar na een keer of 100 (zonder overdrijven) is het mij toch gelukt en kan ik mij binnenkort de nieuwste Doom aanschaffen.

Wanneer een spel platinum is bij mij, zwier ik deze trouwens ook ineens van mijn console. Dan kan het natuurlijk wel eens zijn dat er ineens een game uit één of ander vergeten hoekje komt gesprongen. Deze keer was dat Need For Speed: Heat. Hoewel ik deze normaal online met vrienden aan het spelen was, zijn we deze toch uit het oog verloren door andere dingen. Hierdoor ben ik er nu toch terug aan begonnen, zodat er toch weer eens wat plaats vrij komt op mijn console. Of er moet nog één tevoorschijn springen.

Kevin
Kevin heeft de gamewereld pas verkend toen hij dit via weekend- en vakantiewerk zelf kon bekostigen. Hierdoor heeft hij enkele generaties gemist maar dit compenseert hij graag door regelmatig zowel zijn collectie retro als current gen games aan te sluiten. Kevin heeft energie met bakken op reserve staan! De enige gekende methode om hem langer dan 13,42 minuten stil te laten zitten is door hypnose op basis van vlotte gameplay, meeslepende soundtracks, betoverende storylines en een dosis flatterende graphics.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password