De week van Gamebrain [#39]

2019 was een jaar met ups en downs. Er is wat op de markt gebracht voor zowat iedereen maar ik hoor hogere verwachtingen van 2020. Buiten een ruime waaier aan games kijken ook al veel mensen uit naar de nieuwe generatie consoles. Voor die fans kan het niet snel genoeg eind 2020 zijn maar laten we niet op de feiten vooruit lopen. Het jaar is nog lang en heeft veel te bieden. Wat we deze week spelen in afwachting van al het moois dat 2020 te bieden heeft.

Kevin

Ik heb er verleden jaar meermaals naar verwezen: mijn goed voornemen van 2019. Wie af en toe ‘de week van gamebrain’ leest zal wel vaker gelezen hebben hoe ik mijn backlog wou weg werken en zo weinig mogelijk games aan te kopen die ik niet onmiddellijk zou spelen. Dit is best goed gelukt maar is zeker niet mijn voornemen voor 2020. Dit jaar heb ik echter al 3 stuks in pre-order staan die ik zeker in mijn collectie wil, of ik er nu onmiddellijk tijd voor heb of niet. Deze 3 games zijn: One Piece Pirate Warriors 4, Final Fantasy 7 remake en Dragonball Z: Kakarot. Mijn maand kan alvast dus al niet meer stuk. Buiten de 3 atelier games die ik al in mijn console heb mogen steken, en waar ik elke seconde van heb genoten, heb ik afgelopen vrijdag mijn eerste pre-order van het jaar uit de winkel gehaald. Ik zit momenteel op 4 uur speeltijd en geniet van de nieuwe aanpak voor deze bekende franchise. De gedetaileerde review hiervan zul je snel op de site terugvinden.

Nolan

Deze week is de hunt naar de platinum in Watchdogs 2 verder gegaan. Ondertussen zijn alle collectibles gevonden en heb ik alle extra trophies gevonden zoals bijvoorbeeld een foto trekken van iemand die overgeeft, of 10 honden aaien. Nu nog alleen het verhaal uitspelen en één online trophy zien te krijgen. Ben mij hier wel enorm mee aan het amuseren, hoewel het spel na een tijd zeer repetitief wordt. Wat ik hierna ga spelen is nog een groot vraagteken voor mij, maar een open world al zeker niet.

Verder heb ik deze week ook een real life horror spel gespeeld genaamd Entered: I Can Hear You. Deze is het best te vergelijken met een escape room met iets minder puzzels. Het concept was dat je moest inbreken in een oud ziekenhuis, iets gaan zoeken en terug ontsnappen zonder dat de persoon die er rond liep doorhad dat je er was. Hoewel dat er minder puzzels zijn en deze ook een stuk gemakkelijker zijn dan een escape room, was het ongezien en gehoord blijven terwijl je deze aan het oplossen bent, de grootste stressfactor. Het continu verstoppen in kasten of onder tafels zorgde voor een zeer intense ervaring die heel leuk is met wat vrienden.

 

Kevin
Kevin heeft de gamewereld pas verkend toen hij dit via weekend- en vakantiewerk zelf kon bekostigen. Hierdoor heeft hij enkele generaties gemist maar dit compenseert hij graag door regelmatig zowel zijn collectie retro als current gen games aan te sluiten. Kevin heeft energie met bakken op reserve staan! De enige gekende methode om hem langer dan 13,42 minuten stil te laten zitten is door hypnose op basis van vlotte gameplay, meeslepende soundtracks, betoverende storylines en een dosis flatterende graphics.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password