De week van Gamebrain [#28]

Al 2 dagen hoor ik mensen zeggen dat het geen weer is om buiten te komen. Dat het echt weer is om binnen te zitten voor TV of aan een computer. Dat de dagen korter worden en het weer kouder en hoe alleen een warm dekentje of comfortabele zetel dit kan compenseren. Wel, ik begrijp dit. Maar wat valt er juist te spelen? Wel, erg veel. En onze keuzes lees je hier.

Kevin

De release van Link’s awakening raakte veel Nintendo fans. Ik heb de game echter niet op de releasedate gekocht. Ondertussen zit hij echter wel in mijn collectie en ben ik druk bezig om deze klassieker opnieuw uit te spelen. Ik hoor links en rechts al mensen spreken hoe ze het spel hebben uitgespeeld en zelfs al 100% volledigheid hebben behaald. Dit zijn dan wel de mensen die gamers die zich focussen op 1 game per keer. Ik heb deze focus echter niet en combineer altijd meerdere games op meerdere consoles. Zo blijf ik ondertussen mijn gamesessies volgieten met God of War, CTR en nog meerdere titels die mijn backlog schandalig lang maken. Ik blijf er natuurlijk druk aan werken om hem kleiner te maken maar met al die toptitels die ik in de komende maand zie uitkomen vraag ik me af hoe me dat ooit zal lukken…

Robin

De voorbije week stond eigenlijk maar in het teken van twee dingen namelijk… schieten en bèta’s.
Op online medemensen in de bèta van Call of Duty Modern Warfare, op facties in de bèta van Ghost Recon Breakpoint en schieten naar een doel op de virtuele grasvelden in Fifa 20.

Zoals Wim Helsen zou zeggen… first things first, second things second en third things third ga ik van start met de eerste gelanceerde bèta nl. COD:MW. Toen COD de wat meer futuristische toer opging ben ik echt beginnen afhaken. Infinite warfare had ik enkel omdat het gebundeld was met de oude Modern Warfare. De recentere WW2 versie vond ik zeker in singleplayer een toffe game maar voelde toch niet zo fris aan als deze bèta. Ik kan er niet echt de hoofdreden op kleven waarom maar deze voelde echt juist aan. Het was dan ook licht afscheid nemen wanneer de open bèta gedaan was. Ik kijk alvast uit naar de release van deze game… En dat was toch al enkele jaren niet meer zo voor een Call of Duty.

De tweede bèta was de nieuwe Ghost Recon, die naar mijn gevoel nog niet helemaal op scherp staat. De game heeft al wel een evolutie doorgemaakt sinds de closed bèta maar heeft nog werk voor de boeg. Niet dat het geen dingen goed doet. Integendeel, maar vooral de missiestructuur en de cutscenes komen vaak te simplistisch en onrealistisch op me over. Zeker om deze missies door een Ghost te laten uitvoeren. Daarnaast ziet de game er wel prachtig uit maar gaat dit, zeker in voertuigen, ten koste van de nodige framerates. Wanneer alle alarmen afgaan in een kamp is het best wel een taaie game en dat is zeker een verbetering t.o.v. Wildlands. De simultane executies die je in Wildands nog liet uitvoeren door je drie teamgenoten kan je nu uitvoeren door je drone dus helemaal alleen moet je de klus niet klaren. Het systeem als in The Division waarbij de kwaliteit van je wapens en Gear bepalen of je een gevecht zal overleven vind ik vooralsnog totaal niet passen bij een franchise als Ghost Recon. Maar voor ik mijn uiteindelijke mening hierover loslaat wacht ik liever op de uiteindelijke release waar ik overigens wel naar uitkijk vermits Wildands, ondanks z’n gebreken, me heel wat uren plezier heeft gebracht.

De laatste vorm van schieten komt niet van allerhande wapens maar regelrecht uit de benen. Ik heb intussen al heel wat fifa uurtjes achter de rug. Veel ga ik hier van m’n mening over deze game nog niet prijsgeven vermits jullie snel m’n review hier zullen kunnen lezen. Wat ik wel kan verklappen is dat ik de arcade-style potjes in FUT, waarbij de regels van het voetbal aan de laars gelapt worden verrassend vermakelijk vind. Of Fifa voor de rest goed voor de dag zal komen vernemen jullie dus snel van me.

Kevin
Kevin heeft de gamewereld pas verkend toen hij dit via weekend- en vakantiewerk zelf kon bekostigen. Hierdoor heeft hij enkele generaties gemist maar dit compenseert hij graag door regelmatig zowel zijn collectie retro als current gen games aan te sluiten. Kevin heeft energie met bakken op reserve staan! De enige gekende methode om hem langer dan 13,42 minuten stil te laten zitten is door hypnose op basis van vlotte gameplay, meeslepende soundtracks, betoverende storylines en een dosis flatterende graphics.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password